2016 – 02 Aanbieding boek ‘Klantgericht reilen en zeilen’ aan minister Plasterk.

Aanbieding boek ‘Klantgericht reilen en zeilen’ aan minister Plasterk.

plasterk2Woensdag 10 februari 2016 overhandigde ik mijn boek aan minister Plasterk. Het boek heeft als ondertitel: ‘Betere publieke dienstverlening als aanjager voor kostenbesparingen.’ Dat laatste lukt niet zonder burgers (en ondernemers) te vragen naar hun ervaringen en hen deelgenoot te maken van het verbeterproces. Op basis van zijn eigen ervaring met o.a. een verbouwing constateerde de minister dat overheidsorganisaties weinig feedback vragen direct na dienstverlening in tegenstelling tot bedrijven. Hij heeft n.a.v. het boek de hoekstenen uit de overheidsbrede visie op dienstverlening weer scherp. En hij had erg gelachen om een cartoon over werkers die zo druk zijn met hun eigen beslommeringen dat ze een prachtig aanbod voor hulp van een ander niet op waarde schatten.

website bericht

plasterk1Een vraag voor hem was hoe je bepaalt wanneer een digitaal proces volstaat en wanneer het moment daar is dat ‘een mens in het dienstverleningsproces’ toegevoegde waarde heeft, vooral als de dienstverlening wat ingewikkelder wordt. Ook het idee besproken van een in eigen beheer uitgeven boek. Het was een mooi moment. Zeker omdat de minister de uitreiking van mijn boek onder zijn ‘60.00 volgers’ twitterde en een reactie van mijn kant in de retweet deed.